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Avançada


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Título: ATION OF A CONDITIONAL AIR SYSTEM AUTOMOTIVO USING CO2 AS COOLING
Autor: PEDRO PRUDENCIO DE MORAIS FILHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE ALBERTO DOS REIS PARISE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 2697
Catalogação:  17/06/2002 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2697@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2697@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.2697

Resumo:
The present work says respect to the development of a semitheoretical model of simulation for a transcrítico cycle of vapor compression using, as fluid cooling the dioxide of carbon, R744. On the basis of the mathematical model of the components of the cycle (a compressor, a valve of expansion, a gas evaporator, cooler, an accumulator of suction and a intercambiador of heat), operating in permanent regimen, was considered the performance of a automotivo conditional air system, in conditions of raised ambient temperatures. A program written in FORTRAN was developed to calculate the performance of the cycle and the results had been compared with experimental data published in McEnaney et al. (1999). The properties of R744 had been calculated with subroutines from REFRIPROP, developed at NIST, U.S.A.

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