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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: MULTI-PLATFORM ELECTRONIC GAMES: UNDERSTANDING THE GAME PLATFORMS AND THEIR GAMES THROUGH A DESIGN ANALYSIS Autor: LEONARDO CARDARELLI LEITE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
REJANE SPITZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 8600
Catalogação: 28/06/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8600@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8600@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8600
Resumo:
Título: MULTI-PLATFORM ELECTRONIC GAMES: UNDERSTANDING THE GAME PLATFORMS AND THEIR GAMES THROUGH A DESIGN ANALYSIS Autor: LEONARDO CARDARELLI LEITE
Nº do Conteudo: 8600
Catalogação: 28/06/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8600@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8600@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8600
Resumo:
Game Design is the process of creating a game, which
includes defining its
functionality, describing its composing elements, as well
as transmiting these
informations to the development team. The current work
approaches the study of
the Game Design present on multi-platform electronic
games, analysing how
they´re being designed. Being a maturing medium, the
academic profile needed
for its professionals still isn´t clearly defined, and its
language and potencials
haven´t been fully explored. The industry´s exorbitant
financial return has made it
conservative, blinding the creation of meaningful content.
With the objective of
identifying and justifying the Game Design decisions
recurrent on multi-platform
electronic games, it is questioned what characteristics
affect the way theses games
are percepted and played when in different platforms and
situations, and which
qualities of these situations must be considered during
the creative and
development processes. The study analyses the Game Design
of four titles,
comparing their different versions according to their uses
on public, private and
mobile contexts, through a point-of-view that corresponds
to both player and
designer.