$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: EMOTIONS, EXPRESSIONS, ARTS AND ONTOLOGY(IES) IN AN INDISCIPLINED WEB: INTERTEXTUALITIES AND HYPERMEDIACIES ON THE CORPOREALITY, A FILM, A BOOK AND A PAINTING CALLED GIRL WITH A PEARL EARRING
Autor: SHEYLA RODRIGUES DE ALMEIDA MAY
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ELIANA LUCIA MADUREIRA YUNES GARCIA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10102
Catalogação:  03/07/2007 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10102@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10102@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10102

Resumo:
How does an observer from convergence media age may examine old media objects (painting, book, movie) and the primary media (body)? This thesis argues that a contemporary researcher´s interest on knowledge about the elements evolved in the body´s emotional expression, it´s apprehension by partners and it´s figures in analogical visual arts and literature drives him/her into high-tech contents as: what is digital media, immersive virtual reality, telepresence and cyborg. Follows that contemporary literacy is supposed to be definitelly engaged with a new kind of markup which holds intertextuality into hypertextuality: the links - the features we navigate by in the world wide web as well as in any hyperdocument. This problems increases its complexity by the progressive offering of friendly software of intervention on hipertextuality, what includes the theoretical texts we use o take as static forms. Other than a mere transference from one support to another (magnetic tape to DVD) and dependency of a prime analogical materiality, numeric languages not only transcode and emulate but they also synthetise images of any materiality (and decodes images of any materiality, one to another) from nothing other tem numbers. So, which place do literary theorists deserve if they do not socialize with the immaterial processes that begin to drive writting? The relationships between Communication Studies, Systemic basis on Cybernetic Theory, the Invisible College, Hypertext Theory, French Poststructuralist Philosophy (specially Deconstruction Theory) and Neurocognitive and Behavioral Neuroscience help us to essay on shaping a coherent aesthetic object.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
REFERENCES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui