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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: RE(DIS)ORGANIZING THE MOVEMENT: AN OUTLOOK ON BRAZILIAN POPULAR MUSIC DURING THE SEVENTIES Autor: MIGUEL JOST RAMOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JULIO CESAR VALLADAO DINIZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10721
Catalogação: 16/10/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10721@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10721@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10721
Resumo:
Título: RE(DIS)ORGANIZING THE MOVEMENT: AN OUTLOOK ON BRAZILIAN POPULAR MUSIC DURING THE SEVENTIES Autor: MIGUEL JOST RAMOS
Nº do Conteudo: 10721
Catalogação: 16/10/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10721@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10721@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10721
Resumo:
The central objective of this work is to critically
discuss the production and reception of Brazilian popular
music during the seventies. Opposite to what happened to
bossa nova, tropicalism and the 80s rock movement, the
reflections about this period of great importance in our
music seem to be disperse and fragmented, not presenting
the consistency of the analyses of the aforementioned
movements. This consistency is not based on an homogeneous
interpretation of the cases, on the contrary, the
diversity of interpretations is what confers to them a
privileged position at the Cultural Studies field in
Brazil.
The exact proposal of this dissertation is to join this
disperse and fragmented theoretical-reflexive production
about the 70s presenting one more voice, an outlook, a
written body that somehow may intercede in the debates on
Brazilian culture and its vitality at that moment. My
proposal is to discuss questions that somehow affected the
artists, audiences and critics of this decade, taking in
consideration the specificity of a political context of
authoritarism and violent restrictions of freedom of
speech and opinion, whilst not accepting any form of
determinist reading of this condition.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES |