$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE BACKYARD, THE HOUSE AND THE STREET - TEACHING IN RURAL REGIONS: A CASE STUDY
Autor: ELOIZA DIAS NEVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ISABEL ALICE OSWALD MONTEIRO LELIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12931
Catalogação:  09/01/2009 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12931@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12931@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12931

Resumo:
Rural schooling is a peripheral issue in Brazilian Schools of Education. In order to meet teachers expectations and to value those from schools in the countryside, it is a crucial condition to know what type of professionals they are. The present research is on teachers training and performance. It is part of several studies that, on one hand, emphasize the importance of school context and organization and, on the other hand, emphasize the uniqueness of each research subject. It aims at understanding the procedures of teachers who, for more than ten years, have been teaching different subjects to primary and secondary school students at a public school in Rio de Janeiro agricultural area. These students have had the best regional performance at ENEM - Exame Nacional do Ensino Médio (Brazilian National Exam of Secondary Education). The present ethnographically-based case study made use of ethnographic techniques (participative observation, document analysis and biographic interviews) and questionnaires, so that we could understand teachers` views of the school they work at, the image they have of themselves and of their profession, as well as the type of teaching they develop. The analysis of the data was based on sociologists and anthropologists, such as Dubar, Dubet, Canário, Tardif, Geertz and Roberto DaMatta. The teaching staff we studied seem to have high self-esteem and see their school in at least one of three perspectives: the family-school, the teaching-learning environment and the backyard (based on 1997 DaMattas category). Their different teaching styles vary according to these representations of school and students.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui