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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: FACES OF THE POP POET: THE CASE OF MANOEL DE BARROS IN THE BRAZILIAN CONTEMPORARY POETRY Autor: MARCELA FERREIRA MEDINA DE AQUINO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JULIO CESAR VALLADAO DINIZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16272
Catalogação: 13/09/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16272@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16272@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16272
Resumo:
Título: FACES OF THE POP POET: THE CASE OF MANOEL DE BARROS IN THE BRAZILIAN CONTEMPORARY POETRY Autor: MARCELA FERREIRA MEDINA DE AQUINO
Nº do Conteudo: 16272
Catalogação: 13/09/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16272@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16272@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16272
Resumo:
The contemporary society is established over the market, the efemerality and
the spectacle. At the same time, and according to such state of things, the virtual
reality imposes itself as a new universe in the configuration of the experience, so
that literature - especially poetry - come to loose room despite ideologies and
political movements towards the valorization of reading. In this context, the work of
Manoel de Barros appears as an incongruity. He is the only live Brazilian poet who is
a bestseller, reaching such a level of acceptance and identification from the readers
part. How can a poet of modern phraseology represent a sales phenomenon? In what
way and to which extent does the image of Barros goes around and is built by the
public? Above all, what does that mean in the relationship between literature and
society? Those questions motivate the analysis of the character and the production of
Manuel de Barros, which may present hyphotesis of the poetry language resistance in
the society of the spectacle.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
CHAPTER 7 | |
REFERENCES AND ANNEX |