$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: IMPLEMENTING A PROJECT OF ENGLISH TEACHING IN MUNICIPAL SCHOOL OF RIO DE JANEIRO: VOICES AND DISCOURSES IN COUNTERPOINT
Autor: WENDELL DOS SANTOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA DAS GRACAS DIAS PEREIRA - ADVISOR
INES KAYON DE MILLER - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 16477
Catalogação:  18/10/2010 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16477@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16477@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16477

Resumo:
This study focuses on the implementation of an English course in public schools in Rio de Janeiro municipality by means of an agreement between Rio de Janeiro City Hall and a language school. The study aims to analyze different views the private and the public sectors may hold in relation to this project. The theoretical framework is based on three discourse approaches: the socio-discursive, the interactional and the ideological. The data are analysed according to the Bakhtinian dialogism, the polifony in Ducrot, the notion of footing in Goffman, and the Foucaultian discourse perspective. The corpus of this qualitative-interpretative research includes the Documents of the Contract, individual and focal group interviews with both students and the representatives of the language school. The analysis of the data reveals voices in dissonance. The voice form the private institution appraises the project positively. It advocates the social responsibility issue towards the unprivileged children and the communicative approach for foreign language teaching. Voices from the public sector, however, hesitate between the constraints faced during the project implementation and the responsibilities of the participants involved in the project. In addition, voices from the private and the public sectors seem to dissonate especially in relation to the unprivileged children and the selection criteria to include them in the course. The relevance of this work lies on the possibility to raise issues and foster further discussion upon English language teaching within a municipal public school context, which is seen here as a hybrid locus of voices and discourses between the public and the private sectors.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui