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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: DESIGN OF 2D EDUCATIONAL GAMES OF ADVENTURE USING LUA Autor: MICHELE DOS SANTOS SOARES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
BRUNO FEIJO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 21809
Catalogação: 30/07/2013 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21809@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21809@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21809
Resumo:
Título: DESIGN OF 2D EDUCATIONAL GAMES OF ADVENTURE USING LUA Autor: MICHELE DOS SANTOS SOARES
Nº do Conteudo: 21809
Catalogação: 30/07/2013 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21809@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21809@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21809
Resumo:
The computer can be considered an ally the cognitive development of students, especially by enabling the development of a work that adapts itself to different learning rhytms. In the process of teching mathematics, for instance, educational software can contribute to create a scenario that offers opportunities for the students to associate mathematical concepts with his/her quotidian experiences, without losing losing funny aspects and motivation. Homewer, a problem faced by educators in the use of educational software is the limited flexibility of the avaliable sytems. In most of the educational games in the market, one can only experience static contents and rigid structures. An educational games with static contents acts within a specific context and once the use learns those contents the games fails to provide challenges to the player and loses all the fun. As an attempt to alliviate the consequences of those problems, this work presents a framework for the design of educational 2D games in the adventure style that facilities the definition of objects and behaviors by educators and artists, from the integration of a Lua script layer with a 2D game engine.