Buscas - Coleção Digital
    :                                                                                                 Direitos Autorais
PUC-Rio
PUC-Rio
Toolbox E-mail Help Plugins Acessos Area Restrita
aba parte esquerda Coleção Digital aba parte direita
aba parte esquerda Sala Virtual aba parte direita
aba parte esquerda Sala de Aula aba parte direita
aba parte esquerda Notícias aba parte direita
aba parte esquerda EMA aba parte direita
aba parte esquerda Projetos Especiais aba parte direita
Aumentar letra Diminuir letra Normal Contraste
 
Maxwell
imagem de espaçamento
  Página Inicial
imagem de espaçamento
  Buscas
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
  Estatísticas
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
  Sobre
imagem de espaçamento
rodape do menu
Consulta aos Conteúdos

Botão de Informações

Título: SEX IN ADVERTISING: SEXUAL STANDARDNULLS IMAGES OF BRAZILIAN CULTURE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): LIANY SILVA DOS SANTOS
Colaborador(es): BERNARDO JABLONSKI - Orientador
Catalogação: 23/09/2003 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Referência [pt]: http://www.maxwell.lambda.ele.puc-rio.br/Busca_etds.php?strSecao=resultado&nrSeq=3931@1
Referência [en]: http://www.maxwell.lambda.ele.puc-rio.br/Busca_etds.php?strSecao=resultado&nrSeq=3931@2
Resumo:
Despite the obvious goal of attracting consumers and stimulating the sale of products and services, the sexual appeal present in mass communication, through its repertoire of images and symbolic representations, also creates and/or reflects the collective imagery that circulates in contemporary society regarding sex and pleasure. In this dissertation we analyze sexuality aspects as they appear in television advertising, using as sample prime-time commercials broadcasted in Rede Globo, all of which were taped in video directly from the TV during twelve consecutive months - from July 2001 to June 2002. Firstly, we contextualized the attitudes regarding sexuality searching for evidence of the interdependence between its manifestations and the social, economical and cultural conditions present in Brazilian society. Next, taking recent theories in Social Psychology as a starting point, we related the role of the sexual appeal as a persuasion strategy with the media`s function in the socialization process. Among our conclusions, we observed that television advertising maintains itself in a traditional cultural model,with stereotypical patterns regarding physical appearance, age, race, sex and the relationship between genders, indicating - and also in a certain way imposing - the sexual standards and the ideology that envelop us all.
Descrição Arquivo
INTRODUCTION  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CONCLUSION  PDF
REFERENCES  PDF
<< voltar