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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: LOW LITERACY AND NEW DIGITAL MEDIA: THE EXPERIENCE OF LOW-LITERACY INDIVIDUALS IN SOCIAL MEDIA AND INSTANT MESSENGERS Autor: LORENNA SILVA EUNAPIO DA CONCEIÇÃO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIS ALEXANDRE GRUBITS DE PAULA PESSOA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 27168
Catalogação: 12/08/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27168@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27168@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.27168
Resumo:
Título: LOW LITERACY AND NEW DIGITAL MEDIA: THE EXPERIENCE OF LOW-LITERACY INDIVIDUALS IN SOCIAL MEDIA AND INSTANT MESSENGERS Autor: LORENNA SILVA EUNAPIO DA CONCEIÇÃO
Nº do Conteudo: 27168
Catalogação: 12/08/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27168@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27168@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.27168
Resumo:
Data from IBOPE and INAF 2012 reveals that, in Brazil, there are
approximately 14 million full illiterate adults and a little more than 35 million
functional illiterate individuals. According to statistics, Brazil is the third country
in the world where users spend the most time online, which more than half of this
time is spent on social media. Within this framework, as more daily functions
move toward text-based electronic communication, reading literacy becomes even
more important for adults who are illiterate or for those with low-literacy levels.
Therefore, this research sought out to answer the following question: What kind of
experience low-literacy individuals have with the social media and instant
messengers usage and consumption? To this end, a qualitative exploratory study
was created based on individual interviews with 22 adults with incomplete
elementary education. Among the results, it was possible to notice the
stigmatization suffered by these individuals due to their reading limitations as
well as to some of their strategies to overcome the issue, such as sending audio
instead of written messages or posting photos instead of texts on social media. It
can be suggested that the new forms of instant communication promote freedom
to make mistakes in grammar or punctuation that are often attributed to auto
correctors of mobile devices. Another evidence of low-literacy is the laziness to
read and write on social media and communicators - what users believe to be big
reading are actually considered short reading according to specialists on
Functional Illiteracy in Brazil.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |