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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: INTEGRATED MODELING OF VEHICLE DYNAMICS TOWARDS HOMEOSTATIC CONTROL Autor: ALEXANDRE DE LIMA SPINOLA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RICARDO TANSCHEIT - ADVISOR
MAURO SPERANZA NETO - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 14987
Catalogação: 18/01/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14987@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14987@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14987
Resumo:
Título: INTEGRATED MODELING OF VEHICLE DYNAMICS TOWARDS HOMEOSTATIC CONTROL Autor: ALEXANDRE DE LIMA SPINOLA
MAURO SPERANZA NETO - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 14987
Catalogação: 18/01/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14987@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14987@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14987
Resumo:
This work presents a technique for modeling dynamic systems together
with a new proposal for the design and development of embedded controllers for
automotive systems. In this new approach not only is it possible to modify the
applied controller to vehicle dynamics by simply enabling or disabling
successive specific local controllers, but it is also possible to change complexity
of the dynamic model of the car. With this approach the designer makes the
vehicle behave closer to what is perceived by humans: a vehicle in parts and
with different complexities as operational situations may change. This approach
approximates the vehicle to the homeostasis concept, employed in medical
sciences, which determines the normal behavior of the human body. It
recognizes the ability of a high level hierarchical controller to determine small
control actions for critical specific scenarios. By that the controller reestablishes
local stability and, as a direct consequence, ensures global stability of the
vehicle. This work presents theoretical considerations and the initial
developments in order to achieve the Homeostatic Controller. It also presents
simulations and applications to specific cases.