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Título: THE PRISON OF WORDS: LANGUAGE, SUBJECT, AND WORLD IN THE WOR K OF SAMUEL BECKETT (1945-49)
Autor: LUCAS PELEIAS GAHIOSK
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MAURICIO BARRETO ALVAREZ PARADA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 52926
Catalogação:  26/05/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52926@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52926@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.52926

Resumo:
The goal of this work is to investigate a key moment in the work of the Irish poet, playwright, essayist, and novelist Samuel Ba rclay Beckett (1906-89), focusing on four works in prose written between 1945 and 1949, the novella First love , and the trilogy of novels Molloy , Malone dies , and The unnamable . The analysis seeks to articulate three main topics: subject, language, and world, accompanying the process of formal radicalization set forth by Beckett. In this universe, the subject is devoid of any agency, being subjugated by the power of language, which in its turn loses any referential power. Thus, narrative it self is questioned, insofar that speaking about the world and about the self becomes both an impossible and inevitable task. The narrator, which figures the subject in the novel, plays the part of a victim in the unstoppable torrent of autonomous language, and the act of writing becomes a mere attempt to escape which seeks to postpone the inevitable moment where he must finally speak about himself.

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