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Título: THE INFLUENCE OF HOSPITALITY ON THE SUCCESS OF BARS IN RIO DE JANEIRO: CASE STUDY: JOBI
Autor: MARIA EDUARDA BORGES D G DE CASTRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 63743
Catalogação:  18/08/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63743@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63743@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.63743

Resumo:
Currently, consumers are becoming increasingly demanding, seeking not only good service but also a more personalized and humanized experience. Additionally, there is a noticeable high turnover rate among restaurants and bars in Rio de Janeiro, with a significant number of establishments closing their doors, even with good food. This study conducted a case study on Bar Jobi to understand and identify the methods of service marketing, relationship marketing, and above all, hospitality that it uses to remain open for such a long time and maintain a loyal clientele. To analyze these points, a qualitative, exploratory, and descriptive research approach was made, and seven interviews were conducted with the owners and customers of Bar Jobi.

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