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Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: CAUSE-RELATED MARKETING, A WINNING STRATEGY FOR THE 21ST. CENTURY
Autor: ANDRE LUCIC
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUIZ PAULO MOREIRA LIMA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 7274
Catalogação:  17/10/2005 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7274@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7274@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7274

Resumo:
Cause-Related Marketing (CRM) is a new and promising strategy highly relevant to address the changes occurring in our world. Those that were simply called consumers are increasingly becoming citizen-consumers, demanding more than just products and services at competitive prices: they increasingly prefer brands that identify with their new, higher values. CRM is the answer to such needs as it makes possible bonding a company or a brand to a relevant cause in order to achieve mutual benefits. It is different from donation, philantrophy or even Social Marketing. The principles and pre-requisites for winning CRM programs are discussed as well as an implementation suggestion for Arte, Vida e Esporte.

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