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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: ANALYSIS OF GO-KART REAR AXLE Autor: ALAN DE OLIVEIRA PINTO NEVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MAURO SPERANZA NETO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 35588
Catalogação: 12/11/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35588@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35588@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.35588
Resumo:
Título: ANALYSIS OF GO-KART REAR AXLE Autor: ALAN DE OLIVEIRA PINTO NEVES
Nº do Conteudo: 35588
Catalogação: 12/11/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35588@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35588@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.35588
Resumo:
The objective of this work is to obtain the deflections of a kart rear axle. Initially the analytical treatment will be developed, using the Euler-Bernoulli model, for analysis of deflection on a kart rear axle in static conditions, with loading from situations vehicle dynamics (acceleration, braking and stationary curves). Simulta-neously, these results will be compared with simulations in Finite Element pro-grams in order to validate them and acquire the necessary reliability in the use of these computational tools, in order to use them in load situations (combination of efforts) and / or geometry (positioning and support types). Finally, it will be evalu-ated, from the results found in the simulations, which load situation is the most critical, as well as the best intervention to be performed in the axis in order to im-prove its performance in the main analyzed aspects.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |