$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: USE OF THE AGES AND STAGES QUESTIONNAIRES TO ESTABLISH INDICATORS OF CHILD DEVELOPMENT IN PUBLIC DAYCARE CENTERS IN RIO DE JANEIRO, BRAZIL
Autor: LUIS FLAVIO CHAVES ANUNCIACAO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JESUS LANDEIRA FERNANDEZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 35718
Catalogação:  28/11/2018 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35718@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35718@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.35718

Resumo:
From 2010 to 2012, the city of Rio de Janeiro initiated a large-scale project to evaluate the development of children who were enrolled in daycare centers and public preschools. The evaluation of child development was performed annually, with an average of 60,000 children in more or less 80 percent of the daycare centers and public preschools in the city. After receiving specific training, professionals at each institution (e.g., teachers and caregivers) applied the Ages and Stages Questionnaires (ASQ-3 and ASQ:SE) to screen for risk factors (e.g., developmental delays) with regard to the major markers and milestones of child development. However, in the Brazilian context, there is a lack of studies that have investigated the psychometric properties of the Brazilian version of the ASQ:SE. Moreover, a dearth of studies has discussed the results of both the ASQ:BR and ASQ:SE with regard to longitudinal assessments, gender differences, and incorporation of the statistical results into public policies. That said, the present thesis had the following objectives: (1) to investigate the main psychometric properties of the ASQ:SE using both Classical Test Theory (CTT) methodology and Item Response Theory (IRT) and (2) to present an overview of child development in daycare services using the data that were gathered from this longitudinal project. Thus, this thesis comprises five articles in which the following studies were conducted. Initially, based on CTT, the factor structure of the ASQ:SE was estimated using Cronbach s, and preliminary cutoff points were computed, based on means and standard deviations. The second article extended investigation of the factor structure of the ASQ:SE and in the third article, a multidimensional IRT model was used for two purposes: (i) to confirm the dimensionality of all scales of the ASQ:SE and (ii) to verify its item characteristics. In the fourth and fifth article, the focus partially shifted from psychometric properties to the preliminary results of a longitudinal evaluation of children who were assessed over two or three consecutive years. The overall results provide evidence of the validity, reliability, and utility of the ASQ:SE and suggest that children who are enrolled in Brazilian/Rio de Janeiro s public daycare centers, despite environmental adversity, are not at risk of serious developmental delays.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui